Kristinebergsskolan 8

Förskolan!

Det roligaste med att planera detta var att komma på iden med allt, alltså planera dessa roliga aktiviteter för att uppnå en mycket mer attraktiv kommun som leder till att turismen i våran kommun ökar. Vi har valt attraktiv kommun för att attrahera folk att komma och besöka Åmål och se den fina siden av vårat vackra Åmål det som vi ser. Vi fick barn som är i åldern 3-6 år då det blir en utmaning att vi ska ta hand om barn i trotsåldern för oss som är så unga. Våra aktiviteter kommer leda till att folk tar oss ungdomar mer seriöst och ger oss större ansvar och då inte lägger mycket skuld på oss unga när något händer i samhället, alltså få bort den elaka stämpeln på tonåringar.

Vi körde olika sorters barnlekar som kull, kullkurragöma, kurragömma, fotboll, rött ljus, kyckling och vargen. Sen så gungade vi och lekte i sanden. Vi ville uppnå glädje och att dem skulle ha kul och tycka att vi är snälla. Av dem vi frågade och bad om respons så sa dem att dem älskade att vi var där. Dem ville aldrig att vi skulle gå. När vi var där på förskolan så tyckte vi alla i våran grupp att det var jättekul vi kände oss glada och lyckliga när vi gick där ifrån, vilket ledde till att vi blev mer positiva resten av eftermiddagen. Vi kände att vi hade gjort något kul för både barnen och oss. Vi hade inga sponsorer eller samarbeten med företag för denna aktivitet.

Våran första plan var att göra lekar för barn i lekparken i stan men så tänkte vi att vi tar lekarna till barnen alltså på förskolan men när vi skulle dit och kolla om det var okej med förskolan så sa dem att vi fick låna dem små barnen men när vi skulle dit idag och genomföra aktiviteten så ändrade dem till storbarnsavdelningen vilket gjorde arbetet lättare för oss.

Vi har stött på några problem på vägen men dem löstes fort och inget som tog så mycket tid. Som att vi kom när dem hade mellan mål, någon ramlade, någon gråt men det löstes fort.

Det vi tog med oss av denna aktivitet var att man kan behöva bra kondition och barnasinne för att umgås med barn en längre tid. Alla är olika och vill olika saker och det är okej.