Kristinebergsskolan 8

Bingo på Södras fritids!

Det roligaste med att genomföra uppgiften om entreprenörskap tyckte vi att få olika sponsorer. Vi fick olika sponsorer genom att gå ner till stan och gå in på olika affärer och fråga om de ville sponsra oss till en bingo-dag på södraskolan. Vi alla samarbetade och lyckades få ihop bingopriser från Lilla Coop, Apotek Hjärtat, Elon, Esperansa och Sham. Vi tyckte också att själva genomförandet var den roliga delen av arbetet. Det var kul att göra fritids barnen glada med fika och bingo. Alla barnen fick pris och var nöjda.

Vi ville före människor samman i vår kommun. Detta ville vi göra för att olika åldrar ofta inte hänger så mycket med varandra. Nu fick vi bjuda av oss till de och de fick visa oss runt på fritids och visa hur de har det. Målgruppen var fritidsbarn i 11–12 års ålder.

Aktiviteten vi genomförde var bingo, vi lånade ett bingo-spel av Jenny som Retag snurrade på och läste upp siffran på kulan. Under bingon vann man priser och efter bingon fick de som inte vann något äcklas välja ett pris. Efter priserna var utdelade bjöd vi på fika från Winerkonditoriet. Vi ville uppnå gemenskap mellan olika målgrupper. Vi tror att fritids barnen upplevde aktiviteten som roligt och vi tror de hade kul.

Vi tyckte det var en rolig aktivitet att genomföra tillsammans. Det är kul att se andra glada.

Vi tänkte först att vi skulle gå till ett ålderdomshem och genomföra bingo och fika med de, men vi fick 3 nej av alla ålderdomshem i Åmål. Istället ringde vi södra skolan och tänkte tat vi skulle utföra samma aktivitet med barnen, där fick vi ett glatt ja.

Det var också lite svårt att hitta sponsorer i början på grund av att ICA och Coop inte ville hjälpa till, vi hittade andra sponsorer istället.