Kristinebergsskolan 8

Tipspromenad vid kulturhuset!

Vi gjorde en tipspromenad. Det vi ville uppnå var att barn ska röra på sig mer och vara ute.

Vi valde att förbättra hälsa och rörelse eftersom vi tycker att det är viktigt att röra på sig. Med en tipspromenad får barnen röra på sig och samtidigt göra något roligt. De som vinner får en bok så barnen får mer läslust och inspireras att låna böcker på biblioteket.

Målgrupp är barn upp till 12 år.

Vi har samarbetat med Åmåls bibliotek. Vi kontaktade biblioteket genom att gå ner till de och fråga om sponsring. Ceva Consulting i Åmål har sponsrat med godis som pris till barnen. Vi samarbetade även med Åmåls kommun som hjälpte oss att sprida informationen om tipspromenaden. För att få tag i Åmåls kommun så ringde vi och skickade via instagram.

Vi har genomfört samma aktivitet som vi kom på från början så vi har inte ändrat något.

Det som var roligast med att planera aktiviteten var att gå ner till biblioteket och hänga upp affischer och fråga om sponsring. Det roligaste med att utföra aktiviteten var att träffa alla barnen och se att de tyckte det var kul.

Det var 15st barn som deltog i våran tipspromenad.