Kungsmarksskolan 8A

Tipspromenad & Korvgrillning

Det som har varit roligast med att genomföra detta projekt är att komma på med bra saker att göra. Vi valde hälsa och rörelse för att majoriteten av alla barn i nu läget inte är ute lika mycket utan sitter bara inne och spelar forre.

Aktiviteten vi valde var korvgrillning och tipspromenad med denna aktivitet ville vi att barnen skulle ha roligt samt få lite gott och äta, och succé det blev, barnen lekte och skrattade och hade jätteroligt. Det var roligt och vi fick lära känna barnen också. Korven som vi grillade fick vi sponsrad av ICA Arvidsson i Hällevadsholm. Fanny tog kontakt med en som hette Ann-Sofie och vi fick korv.

Vi har alltid haft samma ide om vad vi ska göra, vi kom bra överens och bestämde oss snabbt utan problem.