Kungsmarksskolan 8B

Tipspromenad

Det var roligast att vara med barn och att hjälpa dom med frågor. Vi ville hjälpa till att förbättra hälsan I skolan och tänkte att en tipspromenad var ett bra sätt att göra det. Vi valde att göra det för barnen I klass 1b på Munkedalsskolan.

Vi hade en tipspromenad som handlade om saker dom hade lärt sig i skolan. Vi ville att dom skulle röra sig lite så att dom skulle vara piggare och jobba bättre I skolan.

Dom tyckte att det var kul men dom var väldigt blyga. Det var kul då vi fick lära känna dom och det var kul. Vi samarbetade inte med något företag men vi hade kontakt med klass 1b’s mentor. Vi hade en annan plan från början men vi ändrade oss och gjorde en tipspromenad istället för våran original plan som var för komplicerad för att utföra.