Kungsmarksskolan 8B

Tipspromenad

Det vi tycker har varit roligast är att vi har jobbat tillsammans och att vi har fått göra den aktivitet med en annan klass. Vi ville förbättra hälsa och rörelse då vi inte märker av de så jättemycket. Vi ville att den klass vi valde att göra de med skulle röra sig mer och att de ska få göra något annat och inte bara sitta inne. Den målgrupp vi valde var årkurs 7 på kungsmarksskolan.

Vi gjorde en tipspromenad för dem och den var runt skolan här i Munkedal. De vi ville uppnå var att vi ville att de skulle få göra något annat än att göra de vanliga på rörelsen. Jag tror att de hade uppskattat aktiviteten om de var finare väder, de regnade tyvärr. Vi tyckte de var kul att få göra den aktiviteten och att få arrangera frågor och sånt. Vi har ingen samarbetspartner. Vi har gjort samma som vi tänkte från början. Vi har faktiskt inte stött på några problem förutom att de regnade när vi genomförde aktiviteten.