Kungsmarksskolan 8C

En eftermiddag med Ewonne

Vi i den här gruppen bakade och hade en mysig eftermiddag med våran mentor. Det som va roligast var att baka tillsammans och tillbringa rolig tid med Ewonne. Vi vill framföra att det ska vara roligt att gå till skolan och att skolan borde införa mera roliga aktiviteter, både för oss elever men även för våran lärare då vi tillbringar de mesta av våran tid här på skolan. Dessutom gör glada lärare oss elever glada.

Vi upplevde att våran handling blev väldigt uppskattad av våran mentor då vi tillbringade lite av våran tid för att göra henne glad. Vi har valt att inte samarbeta med ett företag som sponsring utan vi fixade eget.

Från början hade vi en annan plan, vi hade tänkt att vi skulle tillbringa lite tid på ett äldreboende men det blev svårt att planera och genomföra så vi bytte plan och bestämde oss för att ta oss lite tid och uppskatta vår mentor.