Kungsmarksskolan 8C

Fotbollsmatch mellan klass 7A och 7B!

Vi valde att göra en fotbollsmatch mellan 7A och 7B och vinnaren mellan de två lagen skulle vinna ett pris.

Det bästa med denna aktivitet var nog att se barnen kämpa för sitt pris och försöka vinna. De var väldigt svårt att planera uppgiften i början för att vi inte trodde att de skulle ens lyssna på oss över huvud taget. Sjuorna var väldigt duktiga lyssnare och de var väldigt duktiga på att samarbeta. Vi vill att fler barn ska röra på sig och föra människor samman. I dagens samhälle så är barn väldigt osociala och rör sig inte mycket på grund utav mobiltelefoni. Vi upplevde att sjuorna gillade aktiviteten och att de tyckte de var väldigt kul att gå ut och spela fotboll efter en lång skoldag.

Vi kändes väldigt kul för oss också för att vi fick också göra annat än att sitta på lektioner och jobba och göra prov samt vi fick också leda två klasser som vi inte tidigare har gjort. Vi har inte samarbetat med något företag utan vi fick sponsor från rektorn och vi fick piggelin glass. Rektorn var väldigt glad över den idén eftersom hon gillar att göra något nytt och bra för eleverna.

Vi genomförde samma aktivitet som vi hade tänkt från början eftersom vi tyckte att de passade in mest. De klart att vi stötte på problem i början men vi valde att inte ge upp eftersom om man ger upp så kommer man inte fram. I början så fick inte vi någon sponsor utav någon affär (något som de flesta i vår klass fick). Efter ett tag så tänkte vi efter och gick och frågade rektorn.