Kungsmarksskolan 8C

Muffinsfika!

Det roligaste med att framföra vår aktivitet var att man slapp lektion och det vi ville förbättra var föra människor samman. Vi valde det området för att det verkade enkelt att genomföra. Våran målgrupp var ungdomar vilka vi bakade muffins till. Målet med uppgiften var att vi ville göra ungdomarna glada. De verkade glada över att de fick muffins av oss. Klassen tyckte de var goda, vi kände att vi också tjänade på aktiviteten genom att vi blir glada när de blev glada.

Kungsmarksskolan sponsrade oss vi kom i kontakt med dem genom att prata med hemkunskapsläraren. Vi stötte på några problem det var att köken i hemkunskapssalarna renoverades så vi fick baka i ett grupprum och låna ugnen i personalrummet .