Kungsmarksskolan 8D

Fika till lärarna!

Vi har bakat chokladmuffins och gett till lärarna. Det roligaste med vårt projekt var att baka muffinsen. Det område som vi ville förbättra var “föra människor samman”. Detta tog vi för att få en bättre gemenskap bland lärare och visa lite uppskattning till det goda jobbet dem gör för oss. Vi tror att lärarna uppskattade detta. Vi tyckte att det var roligt att baka men också att förbereda allt som till exempel att be om sponsring från ICA, och kolla med personal när och var vi kunde baka.

Vi hade från början valt att göra en femkamp för alla åttor på skolan. Desto längre tiden gick desto fler problem stötte vi på, dagen då vi skulle genomföra femkampen fungerade inte på grund av muckshowen. Därför bytte vi till att baka muffins. Där stötte vi på ytterligare ett problem som var att hemkunskapssalen skulle renoveras men det gick att lösa. Vi bakade någon dag innan den renoverades.

Det viktigaste som vi tar med oss från detta är att även om det blir fel går det alltid att lösa det på ett eller annat sätt.