Kungsmarksskolan 8D

Lådbilstävling!

Vi skissade en lådbil med hjälp av internet så gjorde vi en bra skiss. Sedan gick vi till en lärare och frågade om han kunde hjälpa oss, då han visade oss hur vi skulle göra. Vi satte en planka i mitten och gjorde ett säte med hjälp av andra träbitar.

Vi har tänkt att detta ska föra samman vår klass och att vi kommer ha roligt att tävla med lådbilen.

Folket i vår kommun kommer se hur bra vi har det och tycka det är bra här. Vi hade också tänkt att lådbilen skulle göra det roligt här och att många skulle komma för att se den.

Den här lådbilen tränar koordination och stressiga situationer. Vi valde detta område för att många vet inte hur man kör en lådbil. Vi hade tänkt att vår klass skulle kunna köra denna lådbil men i några fall några från andra klasser skulle kunna köra den. För att göra det ännu mer spännande tänkte vi ha en lådbils tävling där 8 klassarna tittar på och har roligt. Målgruppen vi valde ska ha roligt och med den här aktiviteten skulle alla ha roligt.

Vi kunde göra detta genom att samarbeta med rektorn, skolan och Sjöbygdens buss som gav oss pallar så vi kunde göra detta.  Vi skulle ha byggt två lådbilar men vi hade inte tillräckligt med däck och vi hade inte tid. Vi hade problem med pallarna men det är inget som en hammare kan fixa.