Kungsmarksskolan 8D

Sälja muffins och skänka pengarna!

Vi har bakat chokladmuffins och sedan sålt dem i vårat elevcafé. Vi ringde ICA för att fråga om sponsring och det var inga problem. De sa ja direkt. Några dagar senare åkte vi ner till ICA och hämtade alla ingredienser till våra muffins. Sedan bakade vi i hemkunskapen och sålde i elevcaféet. Vi ropade också ut i “bing bongen” på skolan så att alla skulle veta att vi sålde muffins och skänkte pengarna till cancerfonden.

Det som var roligast med det här projektet var att baka alla muffins. Vi valde området “föra människor samman” för att vi ville hjälpa dem som inte har någon att vara med och så vidare. Vi gjorde det också för att hjälpa de som har cancer då vi skänkte alla pengar till cancerfonden.

Vi valde att göra detta för våran skola, åldrarna 13–16, då många i denna ålder kan känna sig ensamma. Alla muffins tog slut väldigt snabbt och de som köpte var mycket nöjda. Utöver detta var det roligt för oss att genomföra det. Allt gick in princip enligt plan och vi behövde inte ändra så mycket i vårat projekt.