Kungsmarksskolan 8D

Skänka pengar till Ukraina!

Det vi har tyckt varit roligast med att planera och genomföra vårt projekt är att man fick tillbringa tid med sina vänner och utföra en god sak för vårat samhälle. Vi valde att förbättra samhörigheten hos människorna i våran kommun genom att hjälpa att samla in pengar till rödakorset. Vi valde att förbättra detta område då vi har känt att människor har förts isär på grund av pandemin och detta ger dem möjligheten föras samman under gemensamma god sak.

Genom att utföra våran aktivitet under en fotbollsmatch så blev våran målgrupp självklart därav fotbollsentusiasterna i Munkedal. Själva aktiviteten var att stå och sälja i en kiosk under matchen där 25% av all vinst gick till Ukraina, det vi sålde var inte bara det som var i kiosken som kaffe och korv men utan mycket hembakat som vi alla i gruppen bakat. Vi ville samla in pengar för den fruktansvärda situationen som de godhjärtade ukrainarna är i just nu.

” Väldigt bra, bra gjort av er.” säger Melvin Funevall som var och såg på matchen.

Det var kul att stå i kiosken men det kunde bli lite långtråkigt emellan kunderna, men som tur hade vi gott sällskap, lika kul var det inte för Albin som var tvungen att stå ute i regnet hela matchen.

Våran grupp sammabetade med fotbollsklubben MIF: Samarbetet lätt oss använda deras kiosk samt sälja några av deras varor som kafé och korv. Vi fick kontakt med MIF igenom en av deras ledare som just råkar jobba på våran skola. Vi försökte att få sponsring med snacks, mat och dricka av ICA Dingle och Coop Konsum innan vi visste att vi fick kontakt med MIF men dem var tvungna att avgå deras sponsring när matchen var tvungen att byta datum.

Vi har haft en klar idé under hela projektet. Vi har inte haft så många problem under vägen men det största hindret för projekt var prokrastenering, dock hann vi med alla förberedelser inför matchen.