Kungsmarksskolan 8E

Fotbollsbrännboll!

Vi har spelat fotbollsbrännboll med elever i åk6 Munkedalsskolan.

Det roligaste med aktiviteten var att se gemenskapen och samarbetet mellan eleverna som genomförde leken.

Vi gjorde detta eftersom vi vill förbättra hälsan och viljan att röra sig eftersom nutidens barn rör på sig alldeles för lite. Vi gjorde detta med elever i åk6. Vi spelade fotbollsbrännboll och vi upplevde att det fungerade mycket bra. Vårt mål med aktiviteten var att alla skulle vara aktiva och göra så gott de kunde. Vi tycker att de levde upp till detta mål.

Vi tyckte också att det var mycket roligt att ta ansvar för denna aktivitet. Och vi är nöjda över det sätt som vi utförde aktiviteten och även att vi fick enbart positiv respons från eleverna.

Från början tänkte vi spela brännboll men vi ändrade planerna och det gjorde att vi hann med mer på den tid vi fick att utföra aktiviteten.

Vi genomförde aktiviteten utan problem alla i gruppen är mycket nöjda över vår insats.