Kungsmarksskolan 8F
Grupp 2

Filmvisning för årskurs 5!

Det absolut roligaste var att genomföra projektet och se hur glada alla barnen blev, och att se hur mycket de uppskattade det.

Vårt projekt handlade om att skapa en mer attraktiv kommun eftersom det är Munkedals sämsta sida. Vi valde målgruppen 5:te klassare i Munkedals skolan.

Därför valde vi att kommunen ska bli mer attraktiv.

Vi fick en uppgift ifrån Framtidsfrön. Vi tog chansen att sprida lite glädje bland barnen genom att se på film med en klass. Det blev så att vi valde årskurs 5. Det gör att eleverna tycker att det är roligare att gå till skolan eftersom det finna något roligt som barnen längtar efter. Barne uppskattade filmen enormt och gav oss ett stort tack och ett fint välkomnande.  Det var riktigt kul och det värmde i hjärtat av att se hur glada dom blev, det gjorde det riktigt kul. Vi gick till rektorn och bad om hjälp med att fixa snacks till filmen.

Från början hade vi tänkt att ha ett disco med klasserna men den idén tog en annan grupp när de hörde oss prata om det. Så vi fick byta idé men alla tyckte att den nya idén var bättre. Vi fick lite problem på vägen med att bestämma dag och i vilket rum vi skulle visa filmen men det fick vi hjälp av mentorn i klassen med att lösa. Det vi fick fixa själva var muggar, men det fick vi lätt från ICA.